تماس با ما

در پاسارگاد پلاست ایرانیان بدون واسطه خرید کنید!

021-88171540

سبد خرید

در مقالات قبلی به موضوع ویال پرداختیم که ویال چیست؟ دریافتیم که ویال ها ظروف شیشه ای کوچک هستند  که معمولا جهت نگهداری داروها و… به کار میروند.

در این مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری راجب به ویال ارائه دهیم. به طور مثال ویال ها انواع مختلفی دارند و باتوجه به نوع ساخت آنها، در زمینه های مختلفی استفاده میشوند. در ادامه به انواع ویال و نوع استفاده آن پرداخته میشود پس با ما همراه باشید.

ویال به چه چیزی گفته میشود؟

شیشه ویال، یک نوع ظرف کوچک است که از شیشه ساخته شده. این نوع ویال اغلب در آزمایشگاهها و صنایع داروسازی استفاده می‌شود. شیشه ویال ها به عنوان بسته بندی برای محصولات شیمیایی، داروها و… استفاده می‌شوند. آنها در اندازه ها و ظروف مختلفی مانند ویال های قابل تزریق، ویال های حاوی قرص یا کپسول و ویال های بزرگتر برای ذخیره سازی نمونه های نمک و حلال استفاده می‌شوند. همچنین، شیشه ویال ها می‌توانند مقاومت شیمیایی بالا و قابلیت مقاومت در برابر حرارت را داشته باشند.

انواع مختلفی از سیستم های بسته بندی متداول وجود دارد. به طو مثال ویال‌های شیشه‌ای شامل ویال‌های پیچی (با درپوش پیچی یا قطره چکان/ پیپت بسته شده)، ویال‌های لبه‌ای (با درپوش چوب پنبه‌ای یا پلاستیکی بسته شده) و ویال‌های چین دار (بسته شده با درپوش لاستیکی و درپوش فلزی) می باشد.

انوع ویال ها و حوزه استفاده آنها

ویال ها با توجه به کاربرد آن ها، در زمینه های بسیاری استفاده میشوند. در این بخش به چند مورد از استفاده ویال میپردازیم:

ویال انسولین

انسولین، برای افراد مبتلا به دیابت است که این افراد جهت کنترل قند خون باید با تجویز پزشک از آن استفاده کنند. نوعی از انسولین ها وجود دارند که داخل ویال قرار دارد.

به زبانی دیگر انسولین که یک محلول دارویی است داخل ظرف ویال شیشه ای ریخته می شود و از آن استفاده میکنند. یک ویال معمولی انسولین حاوی 10 میلی لیتر یا 1000 “واحد” انسولین است.

طرز استفاده ویال انسولین به این صورت است که نوک سوزن را در پلاستیک روی درب ویال انسولین فشار میدهید و سپس با فشار دادن پیستون به سمت پایین هوای درون سرنگ انسولین را درون ویال انسولین خالی کنید. همانطور نوک سوزن را درون ویال انسولین نگه دارید و ویال و سرنگ را برعکس (سر و ته ) کنید . ویال را با یک دست و سرنگ را با دست دیگر نگه داشته باشید.

ویال استامینوفن

تزریق استامینوفن برای مدیریت درد خفیف تا متوسط ​​در بزرگسالان و کودکان 2 سال و بالاتر می باشد. این نوع دارو در ظرفی که به آن ویال گفته میشود نگهداری میشود.

ممکن است استامینوفن ها به صورت تک دوز یا مکرر تجویز شوند. ویال باعث شده که این محلول ها به دور از هرگونه آلودگی قرار بگیرند.

ویال واکسن

از گذشته تا به امروز واکسن ها جزء مهمی از داروهایی که استفاده میشوند هستند. با هدف جلوگیری از ایجاد عفونت یا کاهش عوارض بیماری در شخص یا ایجاد ایمنی طبیعی، با تزریق آنتی‌بادی یا آنتی‌ژن به دست می‌آید. به طور مثال با ادامه گسترش ویروس کووید-19، کشف و توزیع یک واکسن، یک مسیر حیاتی برای ایمنی جهانی و پایان دادن به همه‌گیری شد.

برای رسیدن به این هدف، جهان به میلیاردها دوز واکسن COVID-19 نیاز داشت. بنابر این تولید کردن ویال شیشه‌ای که بتواند به شرکت‌های داروسازی کمک کند که واکسن‌ها را به صورت ایمن و کارآمد تحویل دهند امری بسیار مهم لحاظ میشد.

انواع ویال دارویی

ویال بوتاکس

امروزه از محلول بوتاکس در موارد بسیاری استفاده میشود که مهم ترین آن جهت درمان اختلالات انقباض عضلانی و همچنین جهت رفع چین و چروک ها کاربرد دارد. بوتاکس به صورت تزریقی به عضلات تزریق می‌شود و عملکرد عضلات را موقتاً متوقف کرده و پوست را از تغییر شکل‌های غیرمطلوبی محافظت می‌کند.. با توجه به حساس بودن و نگهداری بهداشتی این محصول، بوتاکس ها در ویال های شیشه ای تولید میشوند.

ویال پنی سیلین

ویال های پنی سیلین ساخته شده از شیشه بوروسیلیکات شفاف  میباشند. آنها با استفاده از درب های لاستیکی یا از جنس آلومینیوم درپوش می شوند. این نوع ویال ها برای جابجایی و نگهداری معرف ها، محیط های کشت، پلاسمای خون، واکسن ها، نمونه های کروماتوگرافی و غیره ایده آل هستند. ویال شیشه ای پنی سیلین در رنگ های شفاف و قهوه ای تولید میشوند.

قیمت ویال

شیشه های ویال با اندازه های مختلف و کاربرد های گسترده، دارای قیمت های متفاوتی هستند. شما عزیزان میتوانید جهت اطلاع از قیمت ویال به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

خلاصه مطالب

در مطالبی که مطالعه فرمودید به تعاریفی از ویال شیشه ای پرداخته شد. شیشه ویال، یک نوع ظرف کوچک است که از شیشه ساخته شده. این نوع ویال اغلب در آزمایشگاهها و صنایع داروسازی استفاده می‌شود. شیشه ویال ها به عنوان بسته بندی برای محصولات شیمیایی، داروها و… استفاده می‌شوند.

ویال ها با توجه به کاربرد آن ها، در زمینه های بسیاری استفاده میشوند. انواع آنها عبارت اند از: ویال انسولین، ویال استامینوفن، ویال واکسن، ویال بوتاکس، ویال پنی سیلین.

باتشکر از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه شرکت پاسارگاد پلاست ایرانیان

جهت عضویت در شبکه خبرنامه پاسارگاد پلاست ایرانیان و آگاهی از آخرین تخفیفات، اطلاعات زیر را پر نمایید.