تماس با ما

در پاسارگاد پلاست ایرانیان بدون واسطه خرید کنید!

021-88171540

سبد خرید

بازیافت به زبان ساده چیست؟

بازیافت نامی است که ما به روش جمع آوری و پردازش موادی می دهیم که دور ریخته می شوند. ایده این است که این مواد را به چیزی جدید و مفید تبدیل کنیم. این یک راه عالی برای کارآمد بودن، کاهش ضایعات و بهره بردن از محیط زیست است.
بازیافت با استفاده مجدد ساده متفاوت است. بازیافت به طور خاص زمانی است که یک ماده شکسته شده و به چیز دیگری تبدیل می شود. از سوی دیگراستفاده مجدد کالا، استفاده از آن به روشی جدید یا در عملکرد اصلی آن است. هر دو روش فوق العاده ای برای مراقبت از محیط زیست هستند. اکنون پاسخ این سوال را خواهید فهمید که «به عبارت ساده بازیافت چیست؟».
در تلاش برای مراقبت از محیط زیست و مقابله با تغییرات آب و هوایی، بازیافت بهترین روش ما است. ما را قادر می سازد از هدر رفتن اشیا و تجمع آنها در محل های دفن زباله جلوگیری کنیم.
ما همچنین می‌توانیم آلودگی هوا را کاهش دهیم زیرا نیازی به سوزاندن مواد در زباله‌سوز نیست. از منظر مصرف انرژی، از ساخت اقلام جدید نیز جلوگیری می کند. این امر باعث کاهش مصرف سوخت های فسیلی و مواد خام می شود. بازیافت انرژی کمتری نسبت به دور انداختن یک کالای ناخواسته یا غیر کاربردی مصرف می کند. به همین دلیل است که یک راه کلیدی برای کاهش انتشار کربن فردی و جهانی است.

مزایای بازیافت


مزایای بازیافت نه تنها زیست محیطی، بلکه اقتصادی نیز هستند. مشاغل زیادی در اطراف این صنعت ایجاد شده است و نشان داده شده است که روشی مقرون به صرفه برای پردازش زباله نسبت به دفع سنتی است. هرچه ضایعات کمتری ایجاد کنید، هزینه کمتری برای خدمات عمومی و جوامع برای مقابله با آن خواهد داشت. فراموش نکنید که جاذبه های طبیعی چقدر از طریق گردشگری به کشور کمک می کند. بازیافت به تمیز کردن سواحل کمک می کند و از فرسایش محیطی بکر جلوگیری می کند و باعث می شود همه افراد به آنجا رفته و اوقات فراغت خوبی داشته باشند.

چرا بازیافت انجام دهیم؟

هر روز افراد بیشتری بازیافت می کنند. این امر به کاهش نیاز دفن زباله و اشکال پرهزینه تر دفع کمک می کند. بازیافت همچنین نیاز به استخراج (معدن استخراج)، پالایش و فرآوری مواد خام را کاهش می‌دهد که همگی باعث آلودگی هوا و آب می‌شوند. این به صرفه جویی در انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و به مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک می کند.

اثرات زیست محیطی بازیافت


در حالی که مواد بازیافتی کالاهای با ارزشی در بازار جهانی هستند و از نظر مالی مهم هستند. بازیافت برای محیط زیست نیز مفید است. از منابع طبیعی ما بهترین استفاده را می کند.
بازیافت یک داستان موفقیت واقعی است، اما هنوز کارهای بیشتری می توانیم انجام دهیم. مواد بازیافتی شما منبع ارزشمندی است. پس از جمع‌آوری آن از درب منزل، دسته‌بندی می‌شود، ذخیره می‌شود و به بازپردازنده‌ها منتقل می‌شود تا محصولات جدید تولید شود.

چه موادی را میتوانیم بازیافت کنیم؟


متاسفانه، همه چیز را نمی توان بازیافت کرد. اگر مطمئن نیستید، همیشه می توانید پشت بسته بندی و جعبه ها را برای نماد بازیافت بررسی کنید. مواد معمولی که بازیافت می شوند عبارتند از پلاستیک، کاغذ، چوب، شیشه، فلز، مقوا، لباس و غیره. شما همچنین می توانید گیاهان مرده را بازیافت کنید و با گذاشتن کمپوست به آنها مواد غذایی را برسانید. سپس می توان از این کمپوست برای ترویج رشد گیاهان جدید استفاده کرد.
بسیاری از ما به شدت در مورد چیزهایی که باید بازیافت کنیم سر درگم شده ایم… مواد کاغذی؟ درب بطری؟ بطری های پلاستیکی؟ باتری ها؟ پنجره های پلاستیکی؟ چنگال پلاستیکی؟ لوله های خمیر دندان؟ جعبه های پیتزا چرب؟ لامپ ها؟ شیشه شکسته یا ظروف شکسته؟ جعبه دستمال کاغذی؟
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه مایکروویو، کارتریج های چاپگر، تلفن همراه یا لباس های قدیمی خود را دور بریزید؟ آیا می دانستید که بسیاری از اقلامی که ما به عنوان “ضایعات” طبقه بندی می کنیم، درواقع می توانند بازیافت شوند؟
در دهه گذشته نگرانی های مربوط به محیط زیست باعث شده است که بسیاری از مردم نگرش خود را در مورد دفع زباله تغییر دهند. خوشبختانه نکات مربوط به زباله دیگر به عنوان تنها روش دفع زباله تلقی نمی شود و پتانسیل بازیابی منابع ارزشمند در زباله ها در حال شناسایی است. موادی که قابل بازیافت هستند در زیر به اختصار گفته شده است:


باتری (شامل اسید سرب)


باتری های سرب اسید 98 درصد قابل بازیافت هستند و در صورت عدم استفاده صحیح خطرناک هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بازیافت باتری ها نیاز به تحقیقات متعددی است.


مواد پلاستیکی


کیسه های پلاستیکی و سایر پلاستیک های نرم نمی توانند به سطل زباله معمولی شما بروند. در حال حاضر، پلاستیک‌های نرم باید به سطل هایی که عموما قرمز هستند بروند تا زمانی که دوباره بازیافت شود. لطفا تا حد امکان از کیسه های پلاستیکی، بطری های پت، بطری های پلی اتیلن و… استفاده مجدد کنید . همه ما می توانیم سعی کنیم تا حد امکان استفاده از پلاستیک های نرم را کاهش دهیم.
با بررسی کد رزین می توانید متوجه شوید که پلاستیک شما قابل بازیافت است یا خیر. اینها عددی بین یک تا هفت خواهند بود .
اگرچه هیچ کس به طور قطع نمی داند که پلاستیک برای مدت زمان کافی وجود نداشته است، اما اعتقاد بر این است که تجزیه پلاستیک ها می تواند بیش از 500 سال طول بکشد.


فلزها و آهن آلات


جمع آوری و پردازش ضایعات فلزی اثرات زیست محیطی مواد خام معدنی را کاهش می دهد. این عمل نیاز به پردازش ها و دستگاه های خاصی دارد زیرا فلزات دارای مواد سختی هستند که برای تبدیل شدن و بازیافت تجهیزات مناسبی باید استفاده شود. از آنجایی که فلزات هنگام بازیافت کیفیت خود را از دست نمی دهند، می توانیم فلز را چندین بار بازیافت کنیم.


بازیافت دستگاه های الکترونیکی


بازیافت کالاهای الکترونیکی بخشی تخصصی از صنعت زباله و بازیافت است که هدف آن جلوگیری از ارسال اقلام الکتریکی به محل دفن زباله است. زباله های الکتریکی قابل بازیافت عبارتند از: کامپیوتر، نمایشگر، تلویزیون، رادیو، تلفن همراه و ابزار الکتریکی و…


بازیافت چوب


چوب به دلیل تعداد زیاد کاربردهای مختلف، ماده تجدید پذیر نهایی است. چوب را می توان مجدداً استفاده کرد. حتی چوب کم عیار مفید است زیرا می توانیم از آن برای سوخت برای تولید انرژی سازگار با محیط زیست استفاده کنیم. انواع چوب های قابل بازیافت عبارت اند از : پالت های چوبی، جعبه های چوبی، پارکت ها، نئوپان، نرده ها، مبلمان و غیره.


شیشه آلات


تجزیه کامل شیشه ممکن است حدود یک میلیون سال طول بکشد، که مشکل بزرگی برای پر شدن بیش از حد محل های دفن زباله است. بسیار مهم است که تا آنجا که ممکن است شیشه را بازیافت کنیم. ما می‌توانیم شیشه را بارها و بارها استفاده کنیم، و کیفیت مواد همچنان خوب است به طوری که گویی از مواد اولیه جدید ساخته شده است.
برای بازیافت شیشه باید تا حد امکان تمیز و بدون آلودگی باشد. شیشه های قابل بازیافت شامل مواردی مانند بطری، شیشه، پنجره، لیوان نوشیدنی، صفحه نمایش کامپیوتر و غیره است. مشابه سایر مواد بازیافتی، بازیافت شیشه نیز مقادیر قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه شرکت پاسارگاد پلاست ایرانیان

جهت عضویت در شبکه خبرنامه پاسارگاد پلاست ایرانیان و آگاهی از آخرین تخفیفات، اطلاعات زیر را پر نمایید.