تماس با ما

در پاسارگاد پلاست ایرانیان بدون واسطه خرید کنید!

021-88171540

سبد خرید

گاهی اوقات پیدا کردن درپوشی که متناسب با نیازهای شما باشد، کمی چالش برانگیز است. از این جهت که درب بطری یکی از مهم‌ترین اجزاء یک بطری می‌باشد. چنانچه درب بطری نامناسب باشد ممکن است باعث شود هنگام استفاده از بطری، محلول به بیرون بریزد.

در ادامه به تعاریفی از غلیظ پاش، اجزاء تشکیل دهنده غلیظ پاش، موارد استفاده از غلیظ پاش و… می‌پردازیم.

غلیظ پاش چیست؟

یکی دیگر از انواع درب بطری، غلیظ پاش می‌باشد. تاریخچه استفاده از این نوع درب بطری، مربوط به اوایل دهه ی‌ ۱۸۰۰ می‌باشد. به طوری که ابتدا در بیمارستان و برای فراهم کردن بهداشت فردی و جمعی مورد استفاده قرار گرفت و رفته رفته مورد استقبال بیشتری قرار گرفت.

ثبت اسپری غلیظ پاش در حوزه اختراعات در سال ۱۸۶۵ صورت گرفت. تا قبل از سال ۱۹۸۰ غلیظ پاش به تولید انبوه نرسیده بود و در اختیار عموم قرار نداشت اما پس از آن به تولید انبوه رسید و در اشکال و رنگ‌های مختلف به بازار جهانی عرضه شد.

این محصول در ابتدای سالی که اختراع شد، همراه با صابون مایع عرضه می‌شد اما امروزه  پمپ غلیظ پاش صرفا فقط همراه با صابون مایع ارائه نمی‌شود بلکه پمپ‌های خالی نیز در بسیاری از فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد تا افراد بتوانند آن را با هر نوع بطری و موادی که نیاز دارند پر کنند.

امروزه تولید اسپری غلیظ پاش، به یک تجارت جهانی تبدیل شده و بسیاری از کارخانجات به طور اختصاصی کسب و کار خود را به اینکار اختصاص داده‌اند.

مشخصات غلیظ پاش

متریال استفاده شده در ساخت پمپ ها وهمچنین زاویه پاشش در خرید پمپ غلیظ پاش و اسپری ها مهم بوده و عموما در سایز های ۱۸، ۲۰، ۲۴،۲۸ ساخته می شود. اسپری های غلیظ پاش و رنگ پاش در تولید مواد شیمیایی مانند شیشه پاک کن ها نیز کاربرد دارد.

در زمان خرید به مواردی مثل: سایز دهانه، زاویه پاشش و… دقت کنید. همچنین با فشردن دکمه آن، محلول مورد نظر یا آب از داخل بطری مکیده شده و با نازل آن به سمت بیرون اسپری می شود.

غلیظ پاش به شما امکان کنترل دقیق بر میزان توزیع محلول را می دهد تا بتوانید هر بار مقدار مناسبی از مایع داخل ظرف را استفاده کنید. هر چه مایع غلیظ تر باشد، پمپ باید قدرت بیشتری برای تحویل و پاشش محصول روی سطوح داشته باشد.

جنس غلیظ پاش

اسپری غلیظ پاش، از جنس پلی اتیلن می باشد که برای اسپری کردن محصولات رقیق و انواع محلول غلیظ مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا وزن حدودی این نوع درب ها 20 گرم است.

کاربرد غلیظ پاش

همچنین می توانید برای تمیزکاری و نظافت منزل نیز از این محصول استفاده نمایید. محصولات تولید شده بدون هیچ گونه نشتی بوده و با رعایت تمام موارد بهداشتی تولید می شود.

غلیظ پاش

اجزاء تشکیل دهنده غلیط پاش

محرک

یکی از اجزاء شتکیل دهنده غلیظ پاش محرک می باشد. برای پخش لوسیون، شامپو، نرم کننده یا مایعات دیگر، اهرم متحرک را فشار دهید. هرچه سریعتر آن را فشار دهید، محصول سریعتر محلول پخش می شود.

غلیظ پاش ها ممکن است قفل نداشته باشند اما برخی از آن ها می‌توانند دارای مکانیزم قفل پایین یا قفل بالا باشند، به این معنی که یا با فشار دادن آن به پایین و چرخاندن قفل می‌شوند (قفل پایین) یا با چرخاندن محرک (قفل بالا) قفل می‌شوند.

واشر بیرونی

اجزاء دیگر پمپ غلیظ پاش واشر بیرونی است که محکم به ظرف یا بطری میچسبد و مانع از هرگونه نشتی میشود. معمولا جنس آن از پلاستیک است.

درب

منظور از درب قسمتی است که روی بطری یا ظرف پیچ میشود. درب می تواند از انواع مواد پلاستیکی ساخته شود همچنین محرک را به بطری می بندد تا از نشتی جلوگیری کند و هوا به مایع داخل ظرف نرسد.

دیپ تیوپ یا نی

دیپ تیوب یک قطعه لوله توخالی طولانی است که صابون، لوسیون یا مایعات دیگر را از داخل ظرف به بیرون آن منتقل می کند. کاملا نسبت به هوا نفوذ ناپذیر است تا به خوبی مایع را پمپاژ کند. باور اشتباهی که وجود دارد این است که اغلب فکر میکنند که ضخامت و عرض دیپ تیوب مشخص می کند که پمپ خوب کار میکند یا خیر و یا چه میزانی از محصول پمپاژ می شود.

محفظه

محفظه تعیین میکند که چه مقدار محلول زمانی که محرک را فشار می دهید خارج شود. با توجه به نوع ساخت، عرض و طول محفظه ها با یکدیگر متفاوت است.

مزایای استفاده از غلیظ پاش

قیمت غلیظ پاش

نحوه ی استفاده از درب غلیظ پاش به کیفیت بطری نیز بستگی دارد و در صورتی که بطری شکل و اندازه محکمی داشته باشد، می توانید از یک دست برای فشار دادن محرک و پمپاژ مایع داخل بطری استفاده کنید.

درب غلیظ پاش را میتوان با انواع بطری مثل: بطری های پلاستیکی سخت، اکریلیک، سرامیک و حتی شیشه استفاده کرد. جهت مشاهده سایر نمونه های اسپری و اطلاع از قیمت محصولات به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

* لطفاً توجه داشته باشید که اگر یک بطری یک حلقه اضافی روی گردن داشته باشد، ممکن است زمانی که درب بطری را روی آن قرار می دهید، بسته شدن درب با مشکل مواجه شود.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی داشتیم شما را با نوع دیگری از درب های بطری که به آن غلیظ پاش گفته می شود آشنا کنیم. دریافتیم که غلیظ پاش به شما امکان کنترل دقیق بر میزان توزیع محلول را می دهد تا بتوانید هر بار مقدار مناسبی از مایع داخل ظرف را استفاده کنید.

هر چه مایع غلیظ تر باشد، پمپ باید قدرت بیشتری برای تحویل و پاشش محصول داشته باشد. در زمان خرید به مواردی مثل: سایز دهانه، زاویه پاشش و… دقت کنید.

با تشکر از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه شرکت پاسارگاد پلاست ایرانیان

جهت عضویت در شبکه خبرنامه پاسارگاد پلاست ایرانیان و آگاهی از آخرین تخفیفات، اطلاعات زیر را پر نمایید.