تماس با ما

در پاسارگاد پلاست ایرانیان بدون واسطه خرید کنید!

021-88171540

سبد خرید

یکی از مهم ترین نکات بسته بندی ظروف و بطری ها، پلمپ کردن درب با روش های مناسب می باشد. از این جهت که اگر روش پلمپ کردن مناسب نباشد محلول داخل ظرف ممکن است به بیرون ریخته شود.

شرکت پاسارگاد پلاست ایرانیان در این مقاله به نحوه ی پلمپ صحیح درب بطری پرداخته است، با ما همراه باشید.

دستگاه پلمپ درب بطری شیشه ای چیست؟

دستگاه پلمپ درب بطری شیشه ای یک دستگاه است که برای قفل کردن درب بطری شیشه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با کمک یک قطعه پلاستیکی که به شکل یک تیغه تراشیده شده، درب بطری را قفل می‌کند و امکان باز شدن آن تا زمانی که پلاستیکی آن را بشکنند یا برش دهند، وجود ندارد. این دستگاه در برابر تغییر محتویات بطری و هرگونه دخل و تصرف، مقاومت دارد. پلمپ درب بطری شیشه ای برای صنایعی مانند صنایع غذایی، دارویی و انواع بطری های نوشیدنی تولید می‌شود.

دستگاه پلمپ درب بطری شیشه ای به چه صورت کار می کند؟

این دستگاه با استفاده از یک قلم یا دستگاه پلمپ ‌گذاری، یک نشانک جامد روی درب دهانه بطری اعمال می‌کند. این نشانک شامل شماره سریال یا نشانی ویژه‌ای است که به منظور پیشگیری از هرگونه باز کردن غیرمجاز بطری به کار می‌رود. بعد از ذخیره بطری درب آن با پلمپ مهر می‌شود و در صورت دستکاری با درب بطری این پلمپ به شکلی خراب می‌شود که برای شناسایی دستکاری دست به دستگاه پلمپ‌گذاری کشیده می‌شود. به این ترتیب امکان تغییر محصول درون بطری وجود نخواهد داشت.

موارد استفاده از پلمپ درب بطری شیشه ای

پلمپ درب محصولات بسیار حائز اهمیت است زیرا به رعایت بهداشت محصول و سلامت محصول کمک بسیاری میکند. پلمپ کردن درب بطری های شیشه ای معمولا در حوزه های زیر مورد استفاده قرار میگیرد:

دستگاه پلمپ درب

امروزه با استفاده از فناوری، دستگاه های زیادی از جمله دستگاه های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی جهت پلمپ درب بطری و ظروف استفاده می شود. این دستگاه ها با توجه به جنس و اندازه همچنین مدل ظروف کاربرد دارند. اغلب دستگاه هایی که جهت پلمپ ظروف گرد و ظروف کتابی استفاده می شوند، پر کاربرد ترین دستگاه ها هستند.

دستگاه های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک باعث شده که نیاز به نیروی کار تا حدی کاهش یابد. همچنین استفاده از این دستگاه ها، پلمپ کردن و سفت کردن درب را در فرایند تولید آسان تر کرده است.

سرعت در دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک قابل تنظیم می باشد در مواردی که احتمال دهید به بطری یا ظروف شما ممکن است آسیب وارد شود میتوانید سرعت را کم کنید.

نحوه ی عملکرد دستگاه پلمپ درب

این نوع دستگاه ها هنگام پلمپ، به صورتی عمل می کنند که همزمان پیچش و فشار باهم انجام میشود. منبع انرژی دستگاه پلمپ درب، برق می باشد. از نظر جنس این نوع دستگاه ها معمولا دارای بدنه فلز و فولاد ضد زنگ و با دوام هستند.

مزایای پلمپ کردن درب

پلمپ درب بطری شیشه ای

پلمپ درب بطری در خانه

علاوه بر روش های استفاده از دستگاه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، جهت پلمپ درب بطری از روش دستی هم استفاده میشود. این روش بیشتر در مواردی مانند مشاغل خانگی کاربرد دارد.

این روش با دستگاهی انجام میشود که نیاز به برق دارد اما نیاز به پمپ باد ندارد. از روش دستی جهت بستن درب بطری های نوشابه، دوغ، عرقیجات و… میتوان استفاده کرد.

یکی از علت  های استفاده از این روش در مشاغل خانگی این است که در این مشاغل تا حد ممکن باید از صدای ایجاد شده ناشی از دستگاه جلوگیری کرد. دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک با قابلیت کمپرسور باد، صدای زیادی تولید می کنند که مناسب مشاغل خانگی نیست.

پلمپ کردن درب بطری های شیشه ای

بطری های شیشه ای ضروری است که حتما با درب مناسب پلمپ شوند که این عمل را میتوان با دو روش غلاف حرارتی و سیل القایی انجام داد.

روش غلاف حرارتی

در این روش شیرینگ که به نوعی پلاستیک حرارتی هست، زمانی که در مقابل حرارت قرار میگیرد به دور درست محصول جمع میشود و عمل پلمپ انجام می شود.

روش سیل القایی

در روش پلمپ کردن سیل القایی به دو وسیله سیل القایی و دیگری واشر مخصوص سیل القایی نیاز داریم. واشر سیل القایی در انواع مختلفی وجود دارند مانند واشر مقوایی، واشر تک لایه، واشه فوم دار، واشر چند لایه. این نوع واشر را میتوان هم برای محصولات خشک و هم برای محصولاتی که به صورت مایع هستند و نیاز به ماندگاری بیشتر و حمل و نقل آسان دارند استفاده کرد.

همواره توجه کنید در فرایند پلمپ کردن درب محصول باید از واشر مخصوص خود استفاده کنید.  زیرا بسته بندی به روش سیل القایی برای انواع دیگری از بطری‌ها مانند PET و پلی اتیلن نیز کاربرد دارد و برای بسته بندی هرکدام از آن‌ها باید از واشر جداگانه‌ای استفاده شود. برای مثال شما نمی‌توانید از واشر مخصوص پلی اتیلن برای بسته بندی بطری‌های شیشه‌ای استفاده نمایید.

خلاصه مطالب

با توجه به توضیحانی که در این مقاله ارائه شد دریافتیم که اکثر محصولات نیاز به پلمپ شدن دارند تا از بیرون ریختن محصول جلوگیری شود. همچنین مانع از ورود عوامل خارجی مثل حشرات، گرد و غبار و… شود.

جهت پلمپ کردن میتوان از روش های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی استفاده کرد. معمولا از روش پلمپ کردن به صورت دستی در مشاغل خانگی استفاده میشود به دلیل محدود بودن محصولات و کاهش صدا. زیرا هنگام استفاده از دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به دلیل دارندگی پمپ باد صدای بیشتری تولید میشود.

جهت خرید انواع درب بطری میتوانید به صفحه محصولات مراجعه کنید.

با تشکر از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه شرکت پاسارگاد پلاست ایرانیان

جهت عضویت در شبکه خبرنامه پاسارگاد پلاست ایرانیان و آگاهی از آخرین تخفیفات، اطلاعات زیر را پر نمایید.