تماس با ما

در پاسارگاد پلاست ایرانیان بدون واسطه خرید کنید!

021-88171540

سبد خرید

آیا تا به حال فکر کرده اید که تولید بطری های شیشه ای و ظرف های شیشه ای چگونه انجام می شود؟

در وبلاگ امروز شما پاسخ تمام سوالات خود را در زمینه ساخت بطری و ظروف شیشه ای، قیمت ظروف شیشه ای دریافت خواهید کرد.

اکنون که سرفصل های اصلی این مقاله را دریافتیم، بیایید نگاهی به نحوه ساخت ظروف شیشه ای و بطری های امروزی بیندازیم. اما قبل از اینکه عمیقاً در این فرآیند غوطه ور شویم، باید کمی اصطلاحات شیشه ای را یاد بگیریم. در اینجا چندین مورد از کلمات پرکاربرد در تجارت تولید شیشه و ظروف آورده شده است.

نحوه ی ساخت ظرف شیشه ای

عمدتاً تولید ظروف شیشه ای در کارخانه های مدرن از سه مرحله می گذرد:

مواد اولیه طبیعی برای ساخت بطری های شیشه ای و ظروف شیشه ای برای بسته بندی استفاده می شود. این مواد اولیه سیلیس و سودآهک هستند. در رابطه با این مواد عملکردهای مختلفی را انجام می دهند، مانند سودا که برای پایین آوردن نقطه ذوب ، ماسه و آهک به سخت و همچنین براق و بادوام شدن شیشه کمک می کند.

مواد اولیه، تکه‌های شیشه خرد شده و رنگ‌برها/ رنگ‌دهنده‌ها در آسیاب ریز آسیاب می‌شوند. مرحله بعدی این است که این مواد را قبل از مخلوط کردن با هم به درستی وزن کنید.

 مخلوط کردن این مواد معمولاً در دستگاهی که به آن مخلوط کن گفته میشود انجام می شود تا مخلوطی همگن به نام بچ یا فریت به دست آید. این مواد اکنون برای فرآیند بیشتر ذوب در کوره قرار میگیرند.

در ادامه روند تولید، مخلوط در یک کوره گرم شده تا دمای حدود 1748 درجه سانتیگراد به ذوب شدن ادامه می دهد. این کوره 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته کار می کند.

برای اطمینان از استحکام یک ظرف شیشه ای تازه تشکیل شده، باید آن را تحت عملیات حرارتی قرار داده و در یک کوره تونلی که به “لهر آنیلینگ” معروف است، تحت خنک سازی کنترل شده و یکنواخت قرار گیرد. این می تواند از 30 دقیقه تا 2 ساعت طول بکشد. اگر خنک کننده ناهموار باشد، باعث ضعیف شدن شیشه می شود.

لهر یک تونل عایق بندی شده با مناطق دمایی مختلف است. برای اینکه بطری‌های شیشه‌ای و ظروف شیشه‌ای را در برابر خراش مقاوم‌تر عمل کنند، معمولاً قبل از وارد شدن به لهر با یک لایه رویی داغ اعمال می‌شوند و در حین خروج از لهر با یک پوشش اضافی که خنک می‌شود، استفاده می‌شود. این فرآیند تولید ظروف شیشه ای را تکمیل می کند.

بسته بندی ظروف شیشه ای

برای تولید بهترین کیفیت ظرف شیشه ای باید نظارت منظم بر گرما وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که دمای ثابتی در سراسر فرآیندهای ساخت و قالب گیری شیشه ای استفاده می شود.

 در مدت زمان کوتاهی پس از فرآیند خنک‌سازی باید مراحل کنترل کیفیت برای بررسی عیوب قبل از ارسال به مشتریان وجود داشته باشد. برخی از تولیدکنندگان از واحدهای کنترل چشمی برای یافتن عیوب و همچنین بازرسی انسانی استفاده می کنند.

فرآیند بسته بندی باید به نحوی باشد که ظروف شیشه ای را جهت جلوگیری از آسیب در حین حمل و نقل فراهم کند.

بسته بندی ظروف شیشه ای متفاوت است. به عنوان مثال پالت های حجیم در اروپا بسیار محبوب هستند که هر کدام بین 1000 تا 4000 کانتینر را در خود جای می دهند. از دیگر گزینه ها می توان به کیسه، جعبه و بگ هایی که در همه ی ابعاد طراحی و تولید میشنود اشاره کرد.

پس از بسته بندی، “اقلام موجود در انبار” جدید برچسب گذاری می شوند، در یک انبار ذخیره می شوند و در نهایت ارسال می شوند. تولید کنندگان ظروف شیشه ای در بعضی مناطق از جعبه های کارتنی بیشترین استفاده را برای بسته بندی شیشه و بطری های شیشه ای دارند.

قیمت ظروف شیشه ای

هنگامی که به ظروف شیشه ای با کیفیت بالا نیاز دارید، با کارشناسان تماس بگیرید. ما می توانیم به شما در یافتن بهترین قیمت در ظروف شیشه ای با بالاترین سطح کیفیت کمک کنیم. ظرف شیشه ای مناسب می تواند از محصول شما محافظت کند و نمایشی جذاب به مشتریان شما ارائه دهد.

عیوب ظروف شیشه ای می تواند موارد مختلفی داشته باشد. شیشه ممکن است ترک های کوچکی نیز داشته باشد و گاهی اوقات اجسام خارجی مانند شن های بسار ریز یا سنگ می توانند به دیواره های ظرف شیشه ای نفوذ کنند.

سایر عیوب شامل حباب های هوا (یعنی حباب در شیشه) و دیواره های نازک غیر ضروری است. یکی دیگر از عیب های رایج در ساخت ظروف شیشه ای پارگی نام دارد. در روش پرس و دمیدن، اگر پیستون و قالب به هم نخورند و یا در دمای مناسب گرم نشوند، شیشه به جسم می چسبد و می شکند.

استفاده مجدد از ظروف شیشه ای

با تمیز کردن و استفاده مجدد از تمام شیشه ها و بطری های شیشه ای که قبلاً خریداری کرده اید، در هزینه های خود صرفه جویی کنید و ضایعات را کاهش دهید. ظروف شیشه ای معمولا همراه با درب های مختلفی استفاه میشوند که بستگی به ظرفی که مورد استفاده قرار میگیرد و محصولی که داخل ظرف ریخته میشود نوع درب میتواند متفاوت باشد به طور مثال درب قطره چکان، درب چوب پنبه ای و یا درب فلزی باشد.

ما طیف وسیعی از ظروف شیشه‌ای با کیفیت بالا را با درب و همچنین بطری‌های پلاستیکی از جنس پت و پلی اتیلن از انواع مختلف عرضه می‌کنیم.

انواع ظروف شیشه ای برای استفاده مجدد

و….

شما می‌توانید از هر شیشه‌ای که با سلیقه شما مناسب است دوباره استفاده کنید، اما من متوجه شده‌ام که برخی از آنها بر اساس اندازه و شکلشان مفیدتر از بقیه هستند. اکنون که دریافتیم میتوانیم درب شیشه ها را با توجه به نیاز خود انتخاب کینم لازم به ذکر است مجموعه پاسارگادپلاست ایرانیان عرضه کننده انواع ظروف شیشه ای مختلفی است که درب های این محصولات قابل تعویض هستند، بنابراین میتوانید شیشه های قطره چکان و دیگر محصولات را که در قسمت کاتالوگ دیجیتال سایت قرار گرفته است مشاهده کنید.

نتیجه گیری

شیشه آلات و ظروف شیشه ای مانند هر محصول دیگری برای تولید نیاز به مراحل تقریبا پیچیده و حساس دارد. همانطور که مطالعه فرمودید ظروف شیشه ای از فرایندی که شامل انتخاب مواد خام، تولید و قالب گیری و در نهایت بسته بندی میباشد تشکیل شده است.

بسته بندی شیشه آلات مرحله ای بسیار حائز اهمیتی است زیرا اگر از بسته بندی مناسب استفاده نشود ممکن است ظروف شیشه ای بعد از تولید هنگام حمل و نقل آسیب ببیند. در زمان سفارش و تهیه شیشه آلات، بعد از کیفیت محصول از دیگر فاکتور های مهم هنگام خرید طروف شیشه ای قیمت آن میباشد.

باتشکر از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه شرکت پاسارگاد پلاست ایرانیان

جهت عضویت در شبکه خبرنامه پاسارگاد پلاست ایرانیان و آگاهی از آخرین تخفیفات، اطلاعات زیر را پر نمایید.