تماس با ما

در پاسارگاد پلاست ایرانیان بدون واسطه خرید کنید!

021-88171540

سبد خرید

صابون و لوسیون و این قبیل شوینده ها اقلام ضروری خانه هستند، و اغلب اوقات از این موارد جهت رعایت بهداشت فردی و پاکیزگی محیط استفاده میشود. به سبب پیشرفت های انجام شده در محصولات، پمپ های فوم پاش یا کف ساز به تدریج جایگزین صابون و شوینده های سنتی می شوند. در ابتدا، صابون نواری استفاده می شد، سپس مایع، و حالا گزینه فوم وجود دارد که به نظر می رسد در صنعت خاص خود موج ایجاد می کند.

همه این گزینه های شستشو، تمیزی نسبی را ارائه می دهند. زیرا استفاده نسبتاً آسانی دارند، و همچنین مقرون به صرفه هستند.

اگر شما علاقه مند به دانستن مطالب اساسی هستید که باید در مورد پمپ های فوم پاش بدانید، پس در این مقاله راهنمای جامعی در مورد پمپ های فوم پاش ارائه می شود که شامل قطعات، موارد استفاده، عملکرد و کاربرد آنها می شود. لطفا برای دانستن بیشتر به مطالعه مطالب زیر ادامه دهید!

فوم پاش چیست؟

دستگاه پخش کننده فوم، یا پمپ فوم پاش و ابزار توزیع کننده، برای پمپاژ و توزیع محتوای مایع استفاده می شود. پمپ از طریق فشردن محرک، محتوای مایع خود را به شکل فوم پخش می کند. اجزای آن تقریباً شبیه سایر دستگاه های پمپ است و بیشتر آنها از پلاستیک پلی پروپیلن (PP) ساخته شده اند که دارای یک کلاه محافظ است.

مزیت استفاده از پمپ فوم پاش این است که به شما این امکان را می دهد که یک محلول غلیظ را در یک منطقه خاص بدون خطر انتشار آن به مناطق ناخواسته پمپاژ کنید، برخلاف محلول های مایع که به راحتی می توانند بیش از حد اسپری شوند. این نوع پمپ فوم پاش برای تمیز کردن فضای داخلی خودرو مانند پلاستیک، چرم و سایر سطوح ظریف که نیاز به تمیز کردن ملایم و دقیق دارند ایده آل است.

نحوه ی عملکرد فوم پاش

پخش کننده کف یا پمپ فوم پاش با دو محفظه کار می کند که یکی حاوی صابون یا مواد شوینده است و دیگری هوا را به داخل واحد پخش کننده فشار می دهد. هنگامی که دستگاه پخش فوم را به سمت پایین فشار می دهید، هر دو محفظه به طور همزمان کار می کنند تا یک فوم هوا تولید کنند تا مایع در نهایت به شستن دست های شما کمک کند.

باید بدانید که پمپ فوم پاش می تواند به صورت دستی یا خودکار کار کند. هر نوع پخش کننده پمپ فوم دارای مجموعه خاصی از دو محفظه است. محفظه اول برای پمپاژ هوا و قسمت باقیمانده برای پمپاژ مایع است. هم مایع و هم هوا با فشار از یک نازل عبور می کنند. محصول نهایی، یک عنصر کف ساز تشکیل می شود.

برای به دست آوردن یک فوم خوب، باید محرک را فشار دهید. هر پمپ فوم پاش یک ابزار تخصصی است که وقتی به اندازه کافی فعال شود، مایع تبدیل شده به فوم را در مقادیر کم بیرون می دهد. توجه داشته باشید که می توانید محصول را به صورت کنترل شده و کم کم فشار دهید. این کیفیت منحصر به فرد هر پمپ فوم پاش است برای اطمینان از اینکه هیچ محصولی هدر نمی رود.

موارد استفاده از فوم پاش

پمپ های فوم پاش بدون استفاده از فناوری خاصی کف ایجاد می کنند. فناوری منحصربه‌فرد آن‌ها امکان اختلاط دقیق مایع و هوا را فراهم می‌آورد و در نتیجه با هر ضربه، دوز فوم با کیفیت بالا به دست می‌آید. این پمپ های کف ساز برای محصولات آرایشی و بهداشتی مانند پاک کننده های صورت، صابون ها، شوینده های بدن، ضدعفونی کننده های دست و بسیاری از محصولات دیگر که می توانند در آب رقیق شوند، عالی هستند.

علاوه بر این آیا می دانستید که دستگاه های پمپ فوم پاش در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند؟ پخش کننده های کف یا پمپ فوم پاش در خانه ها، به ویژه در آشپزخانه و سرویس بهداشتی، بسیار رایج است. معمولاً لکه‌برها، پاک‌کننده‌های لکه‌های لباس‌شویی، ضدعفونی‌کننده‌های دست و مایع دست‌شویی را می‌بینید که در یک ظرف پمپ فوم پاش قرار دارند.

اجزای پمپ فوم

دستگاه پمپ فوم پاش دارای قطعات زیر است:

محرک
محرک یا سر پمپ فوم پاش چیزی است که معمولاً برای پمپ کردن محصول از ظرف فشار می دهید. معمولاً از پلاستیک PP ساخته می شود که می تواند در رنگ ها و طرح های مختلف تولید شود.

درب
درب قسمتی است که کل مجموعه را روی قسمت انتهایی بطری پلاستیکی می پیچد. در اندازه های مختلف موجود است.

محفظه
محفظه مجموعه پمپ فوم، تمام اجزای پمپ را در جای خود نگه می دارد. همچنین بیشتر قطعات پمپ فومینگ از پلاستیک PP تشکیل شده است.

پیستون
این قسمت در داخل سیلندر به شدت بالا و پایین می رود. این حرکت همان چیزی است که مایع را به سمت بالا هدایت می کند. به بخش دیگری از پمپ بالا تا رینگ پیستون متصل می شود که مکانیسم ایجاد کف را نیز حفظ می کند.

ساقه و فنر
ساقه و فنر با توپ کوچکی که معمولاً شفاف است در یک راستا قرار دارند. این بخشی از شیر یک طرفه است که به مایع اجازه می دهد در یک جهت مکیده شود اما در جهت دیگر مکش نشود. بنابراین هنگامی که پمپ را فشار می دهید تا صابون به دست آید، این اجازه می دهد که یک کف صابون ایجاد شود و مورد استفاده قرار گیرد.

لوله یا نی
لوله یا نی که در واقع محتوای مایع را که قسمت بیرونی سیلندر لوله است، می گیرد. این قسمت لوله دراز است که در سطح پایین ظرف امتداد می یابد. توجه داشته باشید که اندازه طول آن ممکن است با بطری که با آن جفت می شود متفاوت باشد.

مزایای پمپ فوم

بسیار کارآمد
پمپ های فوم پاش بسیار موثر هستند و به حفظ محصولی که در حال توزیع است کمک زیادی می کنند. تمیز کردن و نگهداری آنها نیز آسان است.

بادوام و اقتصادی
پمپ های فوم پاش قابل استفاده مجدد هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پمپ را تمیز کنید و بارها و بارها آن را با محتوای جدید پر کنید. این پمپ ها، اگرچه معمولاً از پلاستیک ساخته شده اند، اما از مواد بادوام ساخته شده اند تا کارایی بالایی داشته باشند و در طولانی مدت به جای چندین پمپ فوم پاش جدید مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده آسان
فقط یک فشار ساده به سمت پایین یا فشار دادن به محرک لازم است که محصول فوم ایجاد شود. متداول ترین نوع توزیع مایعات از این دسته، ظروف پمپ پلاستیکی است که به راحتی قابل تمیز کردن، استفاده مجدد و یا دور انداختن میباشند.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، پمپ های فوم پاش عالی، دارای کاربرد آسان و بسیار مقرون به صرفه هستند. جای تعجب نیست که آنها به طور گسترده در محصولاتی که نیاز به توزیع لوازم آرایشی و مواد شیمیایی خانگی دارند استفاده شده است. در مطالبی که مطالعه کردید مواردی از جمله تعریف پمپ فوم پاش نیز پرداخته شد. پمپ فوم پاش ابزاری است که برای پمپاژ و توزیع محتوای درون ظرف یا بطری استفاده میشود.

همواره این محصول مزیت های بسیاری دارد که به طور کلی میتوان به بادوام و اقتصادی بودن این محصول از این جهت که با شستشو مجدد مورد استفاده قرار میگیرد و یا استفاده آسان که به راحتی فقط با فشار دادن محرک به سمت پایین امکان پذیر است، اشاره کرد.

باتشکر از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه شرکت پاسارگاد پلاست ایرانیان

جهت عضویت در شبکه خبرنامه پاسارگاد پلاست ایرانیان و آگاهی از آخرین تخفیفات، اطلاعات زیر را پر نمایید.