تماس با ما

در پاسارگاد پلاست ایرانیان بدون واسطه خرید کنید!

021-88171540

سبد خرید

ممکن است سوالاتی برای شما پیش آمده باشد که ظروف جار به چه ظروفی گفته میشود؟ کاربرد آن چیست؟ ظروف جار چند نوع است؟ و..

شرکت پاسارگاد پلاست ایرانیان در این مقاله به اکثر سوالاتی که برای شما در این مورد پیش آمده است پاسخ میدهد. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه ظروف جار

امروزه ظروف جار یکی از پرکاربرد ترین ظروف شناخته شده است. این نوع ظروف اکثرا در بسته بندی و نگهداری محصولات کاربرد دارد.

بعضی بر این باورند که شیشه گری زیر مجموعه کوزه گری می باشد که قدمتی 7000 سال قبل از میلاد مسیح دارد، با این وجود باز هم زمان دقیقی برای این که انسان ها از چه زمان اقدام به نگهداری مواد غذایی در ظروف شیشه ای کردند، نمیتوان در نظر گرفت.

همچنین تا قبل از سال 1858 میلادی انسانها در کلیه مکانها از شیشه برای نگهداری مواد غذایی استفاده می کردند و جهت بستن درب ظروف از روشهایی که سنتی بود مانند: پی حیوانات و موم زنبور عسل یا چوب پنبه استفاده می شد.

بنابر این در سال 1858 میلادی در نیویورک آمریکا، ماشینی اختراع شد که می توانست ظروف شیشه ای را به نحوی دندانه دار کند که ان را برای بستن درپوشهای پیچی (screwed-on lids) سازگاز نماید. نام شخصی که این ماشین را اختراع کرد میسن (john mason) بود.

بعد از این اختراع، ظروف شیشه ای جار با دربهایی از جنس روی که یک حلقه پلاستیکی دورش قرار داشت به بازار عرضه شد. حلقه پلاستیکی تعبیه شده روی درب مانع از عبور مایعات و هوا به داخل شیشه و بالعکس می شد .از آن پس استفاده گسترده از جارهای میسن در امریکا و بعد در اروپا و سرتاسر جهان جهت بسته بندی تجاری مواد غذایی گسترش پیدا کرد.

ظرف جار چیست؟

به ظروفی که بدنه بسیار مقاومی دارند و همچنین معمولا به شکل استوانه ای با سایز دهانه های مختلف می باشند جار گفته می شود. از نظر ظاهری این ظروف به صورت چهارگوش، شش گوشه، بیضی، هلالی، گلدونی و غیره برای بسته بندی انواع محصولات قابل استفاده می باشد.

جارهای گرد یا استوانه ای

جارهای استوانه ای بلند و گرد دارای دهانه پهنی هستند که برای عسل و یا خیارشور استفاده می شوند.

جارهای استوانه ای باریک

جارهای استوانه ای پلاستیکی بلند و باریک در صنعت غذایی برای نگهداری ترشی ها و یا زیتون استفاده می گردد.

جارهای مربعی یا چهارگوش

این نوع جار، به صورت چهارگوش در سایزهای مختلف تولید می شود و از درب های پلاستیکی برای بستن آنها استفاده می شود.

جار ادویه

ظروف پلاستیکی استوانه ای کوچک یا مکعب مستطیلی که برای نگه داری ادویه مورد استفاده قرار می گیرند.

جارهای استوانه ای بدون گردن یا ظرف کرم

این نوع از جارهای پلاستیکی غالبا در صنعت آرایشی و بهداشتی برای نگهداری از کرم های بهداشتی یا دستساز استفاده می شود.

انواع ظروف جار از نظر جنس

جار شیشه ای

جار پلاستیکی

تفاوت جار های شیشه ای با پت های پلاستیکی

کاربرد های اصلی ظروف جار

بطری های جار در صنعت بسته بندی و نگهداری محصولات محبوبیت بسیاری دارند.  ظروف جار به عنوان یک وسیله نگه ‌داری و قراردادن مواد غذایی و دیگر اجسام کاربرد دارد. این ظروف در انواع مختلفی مانند پلاستیکی، شیشه‌ای، فلزی و… تولید می‌شوند و هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند.

ظروف جار معمولا برای نگهداری انواع محصولات خشکی مانند خشکبار، حبوبات، سبزیجات خشک، انواع حبوبات آماده و… استفاده می‌شوند. همچنین برای نگهداری ترشی‌ها، مربا، شیره و… نیز به کار می‌روند.

یکی از مزیت‌های استفاده از ظروف جار این است که به راحتی قابل شست‌وشو هستند و می‌توانند چندبار استفاده شوند. از کاربرد های دیگر ظروف جار میتوان به استفاده در رستوران‌ها نیز اشاره کرد و در بسته‌بندی و ارائه‌ی غذا به مشتریان استفاده می‌شوند.

در کارخانه‌های تولید مواد غذایی و دارو، نیز از انواع ظروف جار برای بسته ‌بندی مواد استفاده می‌شود. در کل، ظروف جار به عنوان یک وسیله نگه‌داری موثر و کارآمد، در محیط‌ های مختلفی کاربرد دارند. همچنین از جار میتوان در زمینه آرایشی، دارو ها و نگهداری مواد شیمیایی هم استفاده کرد.

جالب است بدانید بعضی از ظروف جار را میتوان برای دکور هم استفاده کرد.

ظروف جار تزئینی

مواد اولیه ساخت جار شیشه ای

خرید بطری های جار

امروزه بسیاری از افراد به خاطر دلایل مختلفی شروع به کار تولید انواع محصولات خانگی می‌کنند، با سفارش بطری جار جهت بسته بندی می‌توانید کار خود را گسترش دهید.

بهترین ویژگی جار کیفیت یا دوام محصول است و به همین دلیل  با خرید جار به کاهش هزینه‌های بسته بندی کمک می‌کنید، همچنین خرید جار به این معنی است که شما کمک کردید از هدر رفتن مواد قابل بازیافت پلی اتیلن ترفتالات جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

همانطور گه پیش تر گفته شد ظروف جار جهت نگهداری محصولات استفاده میشود. این ظروف مقاومت خوبی دارند و با سایز های مختلفی تولید میشوند.

از کاربرد های اصلی ظروف جار میتوان به نگهداری انواع محصولات خشکی مانند خشکبار، حبوبات، سبزیجات خشک، انواع حبوبات آماده و همچنین نگهداری عسل، ترشی، مربا و شیره اشاره کرد.

شما عزیزان میتوانید جهت اطلاع از قیمت ظروف جار به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

باتشکر از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه شرکت پاسارگاد پلاست ایرانیان

جهت عضویت در شبکه خبرنامه پاسارگاد پلاست ایرانیان و آگاهی از آخرین تخفیفات، اطلاعات زیر را پر نمایید.