تماس با ما

در پاسارگاد پلاست ایرانیان بدون واسطه خرید کنید!

021-88171540

سبد خرید

همانطور که میدانید لازمه ی استفاده از هر محصولی بسته بندی مناسب می باشد. همچنین با توجه به تنوع محصولات هرکدام در ظرف مخصوص و با درب مناسب ظرف بسته بندی و عرضه می شوند.
در ادامه به نوع خاصی از درب ظروف میپردازیم که روزانه استفاده بسیاری میشود. درب بطری های سس دارای ویژگی هایی است. جهت اطلاع از این ویژگی ها با ما همراه باشید.

درب بطری


درب بطری برای بستن یا آب بندی دهانه بالای بطری استفاده می شود. درب بطری ها طوری طراحی شده اند که محصول را در داخل ظرف بدون نشتی خارجی قرار دهند و از حفظ کیفیت محصول اطمینان حاصل کنند. برخی از درب‌های بطری برای توزیع محصولات مایع مانند چاشنی‌ها، روغن‌ها، سس‌ها و غیره طراحی شده‌اند. آنها در صنایع غذایی و آشامیدنی، آرایشی بهداشتی، داروسازی و صنایع شیمیایی کاربرد زیادی دارند.


انواع درب بطری


انواع مختلفی از درب بطری های پلاستیکی بر اساس طراحی آنها وجود دارد. درپوش ها برای کار با انواع مختلف مایعات با مواد تشکیل دهنده مختلف طراحی شده اند. می تواند یک درپوش پیچ ساده باشد که مصرف کننده را قادر می سازد مستقیماً از بطری بریزد تا حجم خاصی از محصول را از طریق سوراخ درپوش مجهز به دریچه آزادسازی سیلیکونی آزاد کند.
مدل های مختلفی از درب بطری وجود دارد مانند درپوش پیچی، درپوش بالای سر بطری، درپوش فشاری/کشیدن، درپوش بالای نازل، درپوش قفل محصولات دارویی و غیره .
درب‌های فلزی بطری‌ها معمولاً از نوع چوب پنبه‌ای تاجی یا رزوه‌دار هستند. درب کوزه ها بیشتر از نوع کلاهک دار هستند. درب بطری های پلاستیکی عموما روی بطری های پلاستیکی و درب های فلزی روی بطری های شیشه ای استفاده می شود. روی برخی از کلاهک های فلزی روکش پلاستیکی وجود دارد. همچنین ممکن است روی درپوش ها اطلاعات برند چاپ شده باشد.


موارد زیر ویژگی های ایده آل درب بطری است:

  1. خواص مکانیکی مانند استحکام، کشش یا انعطاف پذیری برای مقاومت در برابر نیروهای فشارو ضربه.
  2. خواص عایق مانند آب بندی محکم و عدم نشتی، مقاومت در برابر رطوبت، بخار آب، گاز، نور، بو و گرما.
  3. ویژگی های ایمنی مانند غیر سمی بودن، مقاومت در برابر خوردگی، ضد حشرات و آفات و خاصیت ضد میکروبی.
  4. ویژگی‌های پردازش مانند مناسب بودن برای پردازش در محصولات مختلف و مناسب بودن آن برای چاپ و غیره.
  5. دلایل دیگر مانند طیف گسترده ای از منابع، در دسترس بودن آسان، هزینه کم و سهولت حمل و نقل مواد خام.

مواد مورد استفاده برای ساخت درب بطری


درب بطری های سس بیشتر از پلاستیک ساخته شده اند. آنها همچنین ممکن است از فلز ساخته شده باشند. مواد برای ساخت درب بطری بر اساس استفاده و نوع بطری یا ظرف انتخاب می شود. خواصی مانند استحکام، انعطاف‌پذیری، دوام، بی‌اثر بودن ترکیبات مایع و مقاومت در برابر رطوبت، قبل از انتخاب برای کاربرد به دقت در نظر گرفته می‌شوند.


پلاستیک


کلاهک های پلاستیکی معمولا از پلی اتیلن ترفتالات، پلی پروپیلن، پلی اتیلن کم چگالی، پلی اتیلن با چگالی بالا، پلی وینیل کلراید، پلی استایرن و پلی کربنات ساخته می شوند.


فلزات


درب های فلزی معمولا از فولاد و آلومینیوم ساخته می شوند. آنها طیف وسیعی از تحمل دما را دارند و در برابر شکستگی در اثر ضربه مقاوم هستند. مواد دیگری مانند پلاستیزول، کاغذ خمیر، فویل آلومینیوم یا پلی اتیلن جامد (پلی اتیلن) نیز استفاده می شود.


آستر


این پوشش های اعمال شده بر روی درپوش ها را لاینر می گویند. آسترها بر اساس ماهیت محصول انتخاب می شوند و ممکن است به طور خاص برای مانع رطوبت، مقاومت شیمیایی، ایمنی یا جلوگیری از نشت استفاده شوند. انواع مختلف آسترها فوم 3 لایه، فوم پلی اتیلن، فوم حساس به فشار، آستر القایی، پلی وینیل، پلی سیل، تفلون PTFE، فویل و پلاستیزول می باشد.
آستر فوم 3 لایه از فوم پلی اتیلن تراکم پذیر با لایه ای از فیلم پلی اتیلن ساخته شده است. آنها دارای ویژگی های آب بندی عالی، مقاومت شیمیایی خوب، مقاومت در برابر طعم و بو خوب و سرعت انتقال بخار آب پایین هستند. آنها یک مهر و موم فشرده را تشکیل می دهند و بیشتر برای جلوگیری از نشت استفاده می شوند و برای بسته بندی مواد غذایی غیر اسیدی ایده آل هستند.
آستر فوم پلی اتیلن نیز از فوم تراکم پذیر ساخته شده و با LDPE روکش شده و برای جلوگیری از نشتی استفاده می شود. لاینرهای فوم HDPE در برابر اسید مقاوم هستند.
آستر فوم حساس به فشار دارای یک سمت چسبنده است که با فشار استفاده شده تا به لبه ظرف بچسبد.
این فوم ها یک پوشش مخروطی LDPE است که مهر و موم را در بالای ظرف ایجاد می کند و یک مهر و موم ضد نشت برای محصولات مایع ایجاد می کند و عملاً نشت، تبخیر و آلودگی را از بین می برد. این نوع درپوش ها برای استفاده از محصولات اسیدی و روغن های ضروری مناسب هستند.


انواع بطری های سس


بطری های سس شیشه ای


جهت استفاده از سس ها، بطری های شیشه ای مناسب تر هستند. زیرا هنگام استفاده از بطری های پلاستیکی، روغن ها و سس های شما می توانند تحت تاثیر مواد پلاستیکی قرار گیرند. این بدان معنی است که سسی که تولید می کنید تا زمانی که مشتری شما از آن لذت ببرد، طعم یکسانی نخواهد داشت. شیشه بی اثر است و بنابراین مواد شیمیایی مضر به محصولات شما نشت نمی کند.


بطری های سس پلاستیکی


امروزه سس های پرفروش با انواع بطری های سس پلاستیکی با کیفیت بالا بسته بندی می شوند. بطری‌های پلاستیکی سس در اندازه‌ها و سبک‌های مختلف، از بطری‌های بسیار کوچک گرفته تا ظروف بسیار بزرگ، را میتوانید انتخاب کنید.

درب بطری سس


همانطور که پیش تر مطالعه فرمودید طیف وسیعی از درپوش های مختلف برای هر نوع استفاده از محصول وجود دارد. هر درپوش بطری از پلاستیک با کیفیت ساخته شده اند و دارای پوشش EPE برای جلوگیری از هرگونه نشتی هستند.
برای روشی خلاقانه در بسته‌بندی محصولاتی که می‌تواند شامل سس‌های مبتنی بر عسل و مارینادهای غلیظ باشد، ظروف شیشه‌ای اقتصادی با پمپ‌های مخصوص را انتخاب کنید.
درب های پلاستیکی مکانیزم قفلی را ارائه می دهند که استفاده آسان و کاربردی برای جلوگیری از تخلیه ناخواسته در حین حمل و نقل و ذخیره سازی است. برای باز کردن قفل، گردن را بچرخانید.
بطری های PET شفاف و رنگی می‌توانند یک بسته‌بندی راحت و شیک برای محصولاتی که می‌توانند از چاشنی‌ها و سس‌ها تشکیل شوند، ارائه دهند.
هنگام بسته بندی محصولات غذایی که می تواند شامل سس های معمولی، تند و چاشنی های مایع باشد، بطری های سس PET را در نظر بگیرید.


نتیجه گیری


سس ها انواع مختلفی دارند که مانند هر محصول دیگری نیاز به بسته بندی خاص دارند. از این رو که این مواد خوراکی هستند، در بسته بندی باید دقت فراوانی داشت زیرا اگر بسته بندی مناسب صورت نگیرد و بطری مورد استفاده جهت بسته بندی از مواد بی کیفیت و درب نامناسبی تولید شده باشد باعث می شود مواد سس تغیر حالت و تغیر مزه دهد و به سلامت فرد آسیب برساند.
باتشکر از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه شرکت پاسارگاد پلاست ایرانیان

جهت عضویت در شبکه خبرنامه پاسارگاد پلاست ایرانیان و آگاهی از آخرین تخفیفات، اطلاعات زیر را پر نمایید.