تماس با ما

در پاسارگاد پلاست ایرانیان بدون واسطه خرید کنید!

021-88171540

سبد خرید

امروزه صنعت پلیمر بسیار پیشرفته شده و شاهد آن هستیم که در بسیاری از تولیدات به کار گرفته میشود. پلاستیک ها انواع مختلفی دارند از جمله پت، پلی اتیلن و…

در این مقاله به سوالاتی که ممکن است برای هزاران نفر پیش آمده باشد پاسخ داده میشود. نمونه ای از این سوالات این است که اسباب بازی های پلاستیکی چگونه ساخته میشوند ودر ساخت این وسیله ها چه روش هایی کاربرد دارد پس با ما همراه باشید.

ساخت اسباب بازی های پلاستیکی

در هر نوع  از ساخت اسباب بازی در کشور تحقیق کنید، خواهید دید که اکثریت قریب به اتفاق محصولات موجود در فروش از پلاستیک ساخته شده اند. به احتمال زیاد، بسیاری از آنها با استفاده از روش های قالب گیری تزریق پلاستیک ساخته شده اند به طور مثال آجرهای ساختمانی (خانه سازی های پلاستیکی)، عروسک‌ها، ربات‌ها و کیت‌های صنایع دستی.

 قالب‌گیری تزریق پلاستیک برای تولید وسایل بازی کودکان می‌تواند تقریباً تعداد زیادی از اسباب‌بازی‌ها و بازی‌ها را برای جذابیت آنها ایجاد کند.

مراحل ساخت اسباب بازی پلاستیکی

در کارخانه اسباب ‌بازی دقت زیادی می‌کنیم تا مطمئن شویم که هر اسباب‌بازی با بالاترین استانداردهای ممکن ساخته ‌شود. برای دستیابی به این هدف، یک فرآیند دقیق تولید اسباب بازی را دنبال می کنیم که شامل چندین مرحله کلیدی است: طراحی، نمونه سازی، قالب گیری، تولید و مونتاژ.

بیایید نگاهی به هر یک از این مراحل بیندازیم و آنها را به مراحل کوچکتری تقسیم کنیم که برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن ضروری است. قبل از شروع، لطفاً به خاطر داشته باشید که فرآیند تولید اسباب‌بازی که در زیر توضیح داده شده است، ساده‌تر شده است تا بتوان آن را دنبال و درک کرد.

تحقیقات بازار

قبل از اینکه یک کارخانه شروع به تولید یک اسباب بازی جدید کند، تیم توسعه محصول باید تعیین کند که آیا بازاری برای ایده محصول وجود دارد یا خیر. این فرآیند به عنوان تحقیقات بازار شناخته می شود. به طور کلی، تحقیقات بازار به تولیدکننده اسباب بازی کمک می کند تا تقاضای مصرف کننده را ارزیابی کند، رقبای بالقوه را شناسایی کند، بهترین قیمت را برای اسباب بازی جدید تعیین کند و مناسب ترین زنجیره تامین اسباب بازی جدید را تعیین کند. اگرچه تحقیقات بازار زمان بر و پرهزینه است، اما برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد اینکه کدام اسباب بازی تولید شود، ضروری است. با انجام تحقیقات بازار کامل، تولید کننده اسباب بازی خطر اشتباهات پرهزینه را به حداقل می رساند و شانس یک سرمایه گذاری خاص را به حداکثر می رساند.

طراحی و ساخت نمونه اولیه اسباب بازی

اولین مرحله در فرآیند طراحی اسباب بازی با مدل سازی سه بعدی شروع می شود. این امکان ایجاد و تجسم مدل مجازی را فراهم می‌کند که می‌توان آن را از همه زوایا قبل از ساخت هر نمونه اولیه بررسی کرد. پس از نهایی شدن مدل اسباب بازی سه بعدی، نوبت به ساخت نمونه اولیه می رسد.

در این مرحله نوبت به مونتاژ اسباب بازی پلاستیکی میرسد. همانطور که هر کسی که تا به حال یک اسباب بازی جمع آوری کرده است می داند، مونتاژ برای موفقیت فرآیند تولید اسباب بازی بسیار مهم است. هرگونه سوء استفاده از قطعات اسباب بازی می تواند منجر به نقص هایی شود که در نهایت به کاربران نهایی منتقل می شود.

برای جلوگیری از این امر، اسباب بازی ها مطابق دستورالعمل های آزمایش شده که خطوط مونتاژ را هدایت می کند، مونتاژ می شوند. علاوه بر این، مهم است که کارگرانی که در حال مونتاژ اسباب بازی هستند به درستی آموزش دیده باشند و قوانین را به شدت رعایت کنند.

آزمایش و ارزیابی

هدف از نمونه‌سازی اولیه اسباب‌بازی، تولید نمونه‌ای از اسباب‌بازی است که می‌تواند برای آزمایش و ارزیابی برای شناسایی مشکلات احتمالی در فرآیند تولید اسباب‌بازی یا مشکلات محصول نهایی مورد استفاده قرار گیرد. پس از آزمایش نمونه اولیه، نوبت به مونتاژ آن رسیده و ارزیابی کنید که آیا ساخت اسباب بازی برای تولید انبوه مناسب است یا خیر.

طراحی بسته بندی

پس از مونتاژ، اسباب بازی های مونتاژ شده به بخش بسته بندی فرستاده می شود. طراحی بسته بندی برای اسباب بازی ها می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. این به این دلیل است که چهار عامل اصلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند مواد، عملکرد، اندازه و پیام.

در صنعت تولید اسباب بازی، انواع مختلفی از مواد بسته بندی مختلف وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. با این حال، در سال های اخیر چند موضوع جهت ملاحظات وجود داشته است که باید در نظر گرفته شود. علاوه بر مواد عاری از سموم، یک بسته بندی سازگار با محیط زیست به طور فزاینده ای محبوب می شود زیرا مصرف کنندگان نه تنها در مورد ایمنی کودکان بلکه در مورد حفاظت از محیط زیست نیز اطمینان حاصل می کنند.

در نتیجه، مواد بسته بندی اسباب بازی باید بادوام و ایمن برای کودکان مناسب باشند.و در آخر محصولات در انبار نگهداری می شوند تا زمانی که بین خرده فروشان اسباب بازی توزیع شوند.

قالب گیری تزریق پلاستیک برای تولید اسباب بازی پلاستیکی

قالب‌گیری تزریقی روشی برای به دست آوردن محصولات قالب‌گیری شده از طریق تزریق مواد پلاستیکی مذاب در اثر حرارت به داخل قالب و سپس سرد کردن و جامد کردن آنها است.

این روش برای تولید انبوه محصولات با اشکال پیچیده مناسب است و سهم زیادی در زمینه پردازش پلاستیک دارد فرآیند تولید اسباب بازی، فرآیندی است که هم جذاب و هم پیچیده است. برای ایجاد اسباب بازی ایمن و سرگرم کننده برای بازی کودکان، دقت زیادی در هر مرحله از تولید مورد نیاز است.

مواد پلاستیکی با کیفیت عالی نیز رنگ و طراحی سفارشی و غیره را به خوبی اعمال می‌کنند و برای کودکان بی‌خطر است که با آن‌ها بازی کنند، بدون ترس از اینکه مواد روی دست‌ها یا لباس‌هایشان یا در دهانشان برود.

قالب‌گیری تزریق پلاستیک از طیف وسیعی از پلاستیک‌های ایمن و با کیفیت تست شده استفاده می‌کند که ویژگی‌های مورد نیاز را برای انواع مختلف اسباب‌بازی‌ها تولید می‌کند.

 معمولاً تعداد کمی از محصولات زائد حاصل از فرآیند قالب‌گیری تزریق پلاستیک وجود دارد.قالب‌گیری تزریق پلاستیک از طیف وسیعی از پلاستیک‌های ایمن و با کیفیت تست شده استفاده می‌کند که ویژگی‌های مورد نیاز را برای انواع مختلف اسباب‌بازی‌ها تولید می‌کند.

بسیاری از پلاستیک‌ها قابل بازیافت هستند، به این معنی که بسیاری از اسباب‌بازی‌ها را می‌توان به شکل نرم‌تر یا مایع تبدیل کرد تا چیز دیگری ایجاد شود.

نتیجه گیری

مطالبی که گفته شد در رابطه با نحوه ی تولید اسباب بازی های پلاستیکی بوده که دریافتیم ساخت اسباب بازی ها روند جالب و پیچیده ای دارند. عمدتا اسباب بازی ها از مواد های گوناگونی ساخته میشوند که میتوانند فلزی، پلاستیکی و… باشند. پلاستیک ها نیز انواع گوناگونی دارند مانند پت، پلی اتیلن، پلی پروپیلن و…

معمولا در فرایند تولید اسباب بازی های پلاستیکی از روش قالبگیری تزریق پلاستیک استفاده میشود. اولین مرحله از قالب گیری تزریقی، ایجاد خود قالب است. بیشتر قالب‌ها از فلز، معمولاً آلومینیوم یا فولاد ساخته می‌شوند و ماشین‌کاری دقیقی برای مطابقت با ویژگی‌های محصولی که قرار است تولید کنند، انجام می‌شود.

باتشکر از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه شرکت پاسارگاد پلاست ایرانیان

جهت عضویت در شبکه خبرنامه پاسارگاد پلاست ایرانیان و آگاهی از آخرین تخفیفات، اطلاعات زیر را پر نمایید.