تماس با ما

در پاسارگاد پلاست ایرانیان بدون واسطه خرید کنید!

021-88171540

سبد خرید

پلاسیک چگونه ساخته میشود؟


پلاستیک می تواند “مصنوعی” یا “زیست پایه” باشد. پلاستیک های مصنوعی از نفت خام، گاز طبیعی یا زغال سنگ به دست می آیند. در حالی که پلاستیک های زیست محیطی از محصولات تجدیدپذیر مانند کربوهیدرات ها، نشاسته، چربی ها و روغن های گیاهی، باکتری ها و سایر مواد بیولوژیکی به دست می آیند.
اکثریت قریب به اتفاق پلاستیکی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دلیل سهولت روش‌های تولید در پردازش نفت خام، مصنوعی است. با این حال، تقاضای فزاینده برای ذخایر محدود نفت، نیاز به پلاستیک های جدیدتر از منابع تجدیدپذیر مانند زیست توده زباله یا محصولات زائد حیوانی از صنعت را تحریک می کند.

اکثر پلاستیک های مورد استفاده امروزه از مراحل زیر بدست می آیند:

  1. استخراج مواد خام (عمدتاً نفت خام و گاز طبیعی، همچنین زغال سنگ) اینها مخلوط پیچیده ای از هزاران ترکیب هستند که باید پردازش شوند.
  2. فرآیند پالایش نفت خام را به فرآورده‌های نفتی مختلف تبدیل می‌کنند. این محصولات برای تولید مواد شیمیایی مفید از جمله “مونومرها” (مولکولی که بلوک‌های ساختمانی اساسی پلیمرها هستند) تبدیل می‌شوند. در فرآیند پالایش، نفت خام در یک کوره گرم می‌شود و سپس به واحد تقطیر فرستاده می‌شود، جایی که نفت خام سنگین به اجزای سبک‌تری به نام فراکسیون جدا می‌شود. یکی از اینها که نفتا نام دارد، ترکیب حیاتی برای ساختن مقدار زیادی پلاستیک است. با این حال، ابزارهای دیگری مانند استفاده از گاز وجود دارد.
  3. پلیمریزاسیون فرآیندی در صنعت نفت است که در آن گازهای الفین سبک (بنزین) مانند اتیلن، پروپیلن، بوتیلن (یعنی مونومرها) به هیدروکربن های با وزن مولکولی بالاتر (پلیمر) تبدیل می شوند.
  4. در ترکیب، مخلوط‌های مختلفی از مواد با دمای بالا مخلوط می‌شوند (از طریق ذوب مخلوط می‌شوند) تا فرمول‌هایی برای پلاستیک‌ها ساخته شود. عموماً از نوعی اکسترودر برای این منظور استفاده می شود که به دنبال آن مخلوط را گلوله می کنند.
    سپس اکستروژن یا فرآیند قالب‌گیری متفاوت، این گلوله‌ها را به یک محصول نهایی یا نیمه‌تمام تبدیل می‌کند. ترکیب اغلب در یک اکسترودر دو مارپیچ اتفاق می افتد که در آن گلوله ها سپس به اشیاء پلاستیکی با طراحی منحصر به فرد، اندازه، شکل، رنگ مختلف با خواص دقیق مطابق با شرایط از پیش تعیین شده در دستگاه پردازش تبدیل می شوند.

جار پلاستیکی


عمدتا در تعریف کلی ظروف جار میتوان گفت به هر ظرفی که گنجایش جای گیری مواد درون خود را داشته باشد جار گفته میشود پس در نتیجه جار به معنی همان ظرف است که میتواند از جنس شیشه ای و یا پلاستیکی باشد.
جارهای پلاستیکی ظروفی هستند که معمولاً دارای درب های پیچ دار هستند. به عنوان مثال، جارهای پلاستیکی عسل یا شیشه های کره بادام زمینی و سس مایونز.
این ظروف معمولا مانع آب و در برابر رطوبت عالی هستند. استحکام و کیفیت برتر با مقاومت در برابر ضربه عالی برای به حداقل رساندن آسیب در استفاده، حمل و نقل آسان و… از مواردی است که هنگام تهیه این ظروف باید در نظر داشت.
ظروف جار مناسب برای طیف وسیعی از محصولات مانند شیرینی و شکلات، مواد پخت و پز، آرایشی بهداشتی، ذخیره سازی عمومی، محصولات ارگانیک، محصولات دارویی و پروتئینی.

بطری ها و جار پلاستیکی

راه حلی برای نیازهای بسته بندی خود از طیف وسیع ظروف و بطری های پلاستیکی را در مجموعه پاسارگاد پلاست ایرانیان بیابید. ما با حفظ تعهد خود برای ارائه محصولات با بالاترین کیفیت، بسته بندی بادوام را برای فرمولاسیون به شما پیشنهاد می کنیم که مشتریان شما را جذب کند.

ظروف پلاستیکی و ظروف شیشه ای با درب مخصوص به صورت عمده در شرکت ما موجود است.

فرآیند نگهداری مواد غذایی شامل قرار دادن اقلام نپخته یا پخته شده در ظروف دربسته و حفظ شرایط محیطی خاص است. هنگامی که غذا به درستی بسته بندی نمی شود، خطر بد شدن و آلوده شدن را دارد که هر دو می توانند منجر به مسمومیت غذایی شوند که ممکن است کشنده باشد. شرایط نگهداری مواد غذایی بسته به آنچه که فرد ترجیح می دهد ممکن است از گرم خیلی سرد تا یخ زده متغیر باشد.

در مواردی دیگر ممکن است بطری پلاستیکی و جار مورد استفاده در زمینه های آرایشی بهداشتی و یا سموم و … باشد.

در نتیجه ظرف یا بطری باید مقاومت و کیفیت خوبی داشته باشد که هنگام بسته بندی آسیبی به مواد داخل ظرف وارد نشود.

برای راه اندازی یک کسب و کار موفق بسته بندی و ارائه خدمات خوب نیاز است. نگهداری مواد نیازمند تلاش قابل توجه و رعایت رویه های مختلف ایمنی است. کنترل دما، ضدعفونی کردن، برچسب زدن صحیح و استفاده از روش‌های ذخیره‌سازی مانند برنامه اولین ورود، اولین خروجی، همه اجزای ضروری این بخش از ایمنی بسته بندی مواد هستند.

درک نحوه نگهداری طولانی مدت مواد درون بطری برای افزایش ماندگاری کالاها، جلوگیری از خراب شدن مواد و کاهش خطر ابتلا به بیماری در اثر مصرف آن ضروری است. برخی از کالاها، اگر به درستی نگهداری شوند، ماندگاری قابل توجهی بیشتر از آنچه سازنده مشخص کرده است، دارند، اگرچه این امر سلامت مصرف کنندگان را به خطر نمی اندازد.

به عنوان مثال، در بخش داروسازی، از شیشه های چند منظوره می توان به عنوان شیشه های آزمایشگاهی، شیشه های قرص، و قالب های تزریقی، قوطی ها و شیشه های پروتئینی استفاده کرد.

مواد تشکیل دهنده جار و بطری های پلاستیکی


تولید عمده ظروف پلاستیکی با استفاده از ترکیبات شیمیایی مختلف، به منظور رفع نیازهای متنوع بازار در حال انجام است.
بطری های پلاستیکی بطری هایی هستند که از پلاستیک با چگالی بالا یا کم، مانند پلی اتیلن ترفتالات (PET)، پلی اتیلن (PE)، پلی پروپیلن (PP)، پلی کربنات (PC) یا پلی وینیل کلرید (PVC) ساخته شده اند. هر یک از مواد ذکر شده دارای عملکرد مشخصی هستند که عبارتند از:
PET: نوعی پلاستیک که معمولا برای بسته بندی آب و مایعات در حال استفاده است.
PE: یک ماده بطری پلاستیکی سفت که برای ساخت بطری های فشرده نیز استفاده می شود.
PP: موادی که برای ساخت بطری های دارویی (قرص) استفاده می شود.
PC: ماده ای است که برای ایجاد ظروف قابل پر کردن و استفاده مجدد استفاده می شود.
PVC: ماده ای بادوام است که برای محصولاتی که نیاز به نگهداری طولانی مدت دارند استفاده می شود.

پلاستیک پلی اتیلن ترفتالات (PET) یک پلاستیک بادوام و سبک وزن است که اغلب برای ساخت ظروف برای صنایع غذایی و نوشیدنی، داروسازی و صنایع آرایشی بهداشتی استفاده می شود.
PET دارای سطوح استثنایی از شفافیت است که تضمین می کند محصول داخل ظرف یا بطری می تواند توسط مصرف کنندگان با وضوح بالا دیده شود.
*لطفاً توجه داشته باشید: ظروف PET در صورت قرار گرفتن در دمای بیش از 30 درجه سانتیگراد مستعد تغیر شکل هستند و برای پر کردن مواد بسیار داغ مناسب نیستند.
ظروف پلاستیکی پر و خالی باید در شرایط خنک و دور از نور مستقیم خورشید و منابع حرارتی نگهداری شوند. در هوای گرم و حمل و نقل باید مراقبت ویژه ای انجام شود.

فروش ظروف پلاستیکی به صورت عمده و خرده


ظروف پلاستیکی یکی از پرکاربردترین مواد بسته بندی می باشند. آنها بادوام، قابل اعتماد و دارای طراحی مناسبی هستند. به این ترتیب، ظروف پلاستیکی کوچک با درب راه حل های بسته بندی عالی در بسیاری از صنایع مختلف ارائه می دهند.
در مجموعه پاسارگاد پلاست ایرانیان، می توانید طیف گسترده ای از ظروف و ظروف پلاستیکی به صورت خرده یا عمده را مشاهده کنید. ظروف پلاستیکی مجموعه ما همراه با درب در اشکال و اندازه‌های مختلف هستند. همچنین ظروف پلاستیکی مجموعه ما با کیفیت و قیمت های عمده فروشی بسیار مناسب، برای شرکت های بزرگ و کوچک به طور یکسان قابل سفارش می باشد.
اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه طراحی تولید بطری های پلاستیکی سفارشی خود هستید، لطفاً با یکی از کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما، ارتباط برقرار کنید.

نتیجه گیری

به صورت خلاصه باتوجه به مطالبی که گفته شد دریافتیم که ظروف جار به تمامی ظروفی گفته میشود که میتوان جهت بسته بندی انواع محصولات استفاده کرد.این ظروف شامل ظروف پلاستیکی، بطری پلاستیکی، ظروف شیشه ای و … میشوند.

مواد تشکیل دهنده ظروف پلاستیکی با توجه به کاربرد و موارد مصرف آن متفاوت است که شامل مواد پت، پلی اتیلن،پلی پروپیلن،پلی کربنات ،پلی وینیل کلرید میباشد. در روند تولید و ارائه محصولات، بسته بندی جزء مهم ترین مواردی است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه شرکت پاسارگاد پلاست ایرانیان

جهت عضویت در شبکه خبرنامه پاسارگاد پلاست ایرانیان و آگاهی از آخرین تخفیفات، اطلاعات زیر را پر نمایید.